Детски център

В 3 Стъпки

Нашият успех е вашето щастливо дете!

Детски център

В 3 Стъпки

Нашият успех е вашето щастливо дете!
  

Как да си лягат децата навреме
И да останат в леглото ;-)

15.09.2015

Започва новата учебна година.  

С нея и предизвикателствата с лягането навреме :)

На следващите редове ще намерите едно  изключително

ефективно и изпитано решение за лягане на време

(и по-трудното: оставане в леглото).

 

Дааа... Знам какво ще си кажеш, звучи малко

странно. И  все пак нищо не пречи да пробваш

за седмица-две.  

Ако стане, супер. Ако  ли не - то ситуацията не се  променя и не губиш нищо. Нещо  повече, ако не проработи можеш да ми се обадиш и лично напълно  безплатно ще ти споделя някоя друга от нашите малки  психологически тайни :-)

Изпитано и подходящо за деца до 12 г. възраст. С тийнейджърите е малко по-особено, но хей - аз съм на линия и имам няколко идеи :-)

И така, представи си следното:

Време е за лягане. Най-спокойния и тих момент от деня. Казваш на сънените малчовци, че е в реме за сън и те се втурват да се приготвят за лягане, викайки „Урааааа“.

Бързо слагате пижамите си, мият зъбките и лягат в леглата си. Ти ги завиваш, целуваш ги за лека нощ и тръгваш към вратата. Дойде и твоят ред да си легнеш, да погледаш телевизия или просто да поговориш с половинката си на спокойствие.

Май горните редове са това, което звучи като сън, а?

Всъщност няма да можеш да видиш подобна сцена в НИКОЕ семейство.

Не и без малко подготовка, план и доброто старо постояннство ;-)

Какъв е принципа?

За твое удобство и понеже искаме да имате повече време за сън съкращаваме нашите 3 стъпки на 2 :-)

1. Изберете час за лягане и се придържайте стриктно към него!

Изберете час за лягане и се придържайте към него. Точка.

Ти и половинката ти трябва да сте 100 % постоянни с часът за лягане. Всеки път когато промените часа за лягане „само този път“, показвате на детето, че той подлежи на преговори всяка нощ!

2. Създайте последвателност (а с това и навици) от дейности в подготовка за сън.

Следващата стъпка е да създадете алгоритъм, последователност от дейности, които подготвят детето за сън. Ето как да го направите:

Вземи телефона пусни таймера за 20-30 мин. Кажи на дечко, че трябва да иде до тоалетна, да си облече пижамата, да си измие зъбите, да си вземе водата или сока за през нощта и да направи всичко останало, което считате за необходимо да се подготви преди да иззвъни таймера.

Деца на 6 и повече години могат да се справят и сами.

Малчовците под 6 имат нужда от помощ.

И преди всеки да тръгне по задачите си можеш да напомниш, че оставащото време (например ако успеете да се приготвите за 15 мин.) можете да прекарате заедно. Това е вашето специално време заедно, което можете да използвате, за да почетете или да си поговорите тихичко. Това се случва след като детето е в леглото. Ако не си легне навреме, отива директно в леглото и лампата се гаси. Без разправии и обяснения.

Всичко хубаво, ама обичаме да ставаме след като си легнем…

Децата стават от леглата си след като са си легнали по 2 причини.

1. Скука и/или 2. Страх – тъмно е, има чудовище под леглото, в гардероба и т.н.

1. Скука


2. Страх

Затова е важно да прекратите навика им да стават. Ето как:

Да речем, че си наясно, че детето ще стане веднага след като излезеш от стаята.

Веднага щом изгасиш лампата седни на прага на вратата с гръб към стаята. Ако проблемът със ставането се дължи на страх, щом те види там ще се успокои. Не му казвай нищо, не го поглеждай. Чети списание или книга, докато заспи. Определено не е добра идея да играеш шумни игри на таблета или телефона си.

Ако все пак стане, вземи го и го сложи обратно в леглото без да казваш нищо.

Независимо от всичко, имаш 2 цели.

  • Да не го оставиш да излезе от стаята.
  • Да не говориш, каквото и да се случва.

Сподели с нас в коментарите по-долу, как този съвет е проработил вкъщи :)





1 Коментар




 Виолета Петрова

Много добри съвети. Определено ще се възползвам !
29.08.2016   14:43
1

 

НАЧАЛО • НАШИЯТ ЕКИП • БЛОГ • ЗА КОНТАКТИ

© 2019 In3steps Ltd. Всички права запазени.

Създадено от: